Veranderingen binnen organisaties
Proces
Vanuit onze professie zien we veel ondernemers worstelen met veranderingen binnen de organisatie. En dat is logisch omdat veranderingen binnen organisaties vaak gepaard gaan met een stuk onrust. Welke veranderingen moet de ondernemer toepassen om de gewenste (toekomstige) doelstellingen te kunnen realiseren?
Maar ook voor de medewerkers van de onderneming breken spannende tijden aan: Wat gebeurt er met mijn positie als het bedrijf waarbij ik werkzaam ben groeit? Kan ik eenvoudig mee met de groei, kan ik promotie maken binnen de onderneming of moet ik eerst bijgeschoold worden etc.
NB We kunnen een zgn. PPM aanbieden (zie bijlage)
Objectief beeld van je eigen organisatie
Om deze veranderingen het hoofd te kunnen bieden is het voor de ondernemer essentieel om een helder beeld te hebben van de organisatie en hoe de groei gerealiseerd kan worden. Een ondernemer kan dit soort veranderingen vaak niet zelf helemaal in goede banen leiden; hij moet zich immers ook bezighouden met de dagelijkse gang van zaken. Daarnaast kijkt de ondernemer door een roze bril naar zijn eigen onderneming en ziet vaak alleen de voordelen van het groeiproces en niet de nadelen. Laat staan de gevolgen hiervan...
Voor de ondernemer is het dan prettig dat hij of zij kan sparren met een objectief iemand. Een kritisch klankbord die hem zo nodig ook kritisch spiegelt t.a.v. die roze bril waardoor hij kijkt, maar de ondernemer ook wijst op de gevaren die de organisatie loopt.
Casper Houtzager & Johan Massier hebben de krachten gebundeld. Hieruit is een effectief samenwerkingsverband ontstaan.
Sparringspartners door effectieve samenwerking
De combinatie van de twee maakt de samenwerking bijzonder interessant: onze expertise aanbieden aan het MKB en haar medewerkers. Complexe vraagstukken vormen de ultieme uitdaging voor ons.
Ondernemers die op zoek zijn naar een organisatieadviseur zijn bij ons aan het goede adres. Wanneer een organisatie zich ontwikkeld brengt dat een (groot) aantal veranderingen en / of aanpassingen met zich mee, waardoor functies binnen de organisatie veranderen en nieuwe medewerkers geworven moeten worden.
Maar waar vinden deze veranderingen binnen de organisatie plaats en voor wat voor functies moet worden moeten medewerkers geworven? Wat gebeurt er met de medewerker die ‘overbodig’ is geworden binnen de onderneming?
Maak jouw eigen website met JouwWeb